Tuesday 7 February 2012

Magia i miecz

Od dziecinstwa kochalam basnie, zarowno polskie ludowe jak i Grimm czy Andersena. Mysle, ze to stad oraz z ksiazek typu Bracia Lwie Serce ruszylo zamilowanie do fantasy. No i cykl Narnijski ;) Potem Wladca Pierscieni i inne. Ale nie o ksiazkach dzis, tylko o grze planszowej. Magia i Miecz to jedna z moich ukochanych gier wszechczasow. Kiedys dziatwa chetniej grywala i nie musialam namawiac mamy by ciagle ze mna grala, ale ona byla na tyle uprzejma ze mi kupila sporo ekspansji :) Jednak glowna plansza i plansza miasta to moje ulubione. Jak sie rozlozylo wszystkie plansze ledwo bylo miejsce w pokoju dla graczy...czasem grywalam sama ze soba (desperatka!!). Oto stara plansza:
W trakcie gry najchetniej w tamtym czasie sluchalam Maanamu a zwlaszcza tego utworu:
http://www.youtube.com/watch?v=4mcxlzHsEco&ob=av2e
Dlaczego o tym pisze? Bo wczoraj bodajze znajomy na fejsie pytal o ciekawe gry planszowe. No i mi sie przypomniala :) I wiecie co?? Kupilismy wczoraj na amazonie, jej angielska wersje Talisman :D Teraz po latach wyglada tak :
Dzis powinna dotrzec do nas!!!! jeeej...ciekawe czy Kostkowi sie spodoba?? On niestety lubi fantasy tylko na ekranie, ksiazki fantasy go nudza (ale na szczescie lubi ksiazki i duzo czyta, aczkolwiek zupelnie inne niz ja swego czasu...)


4 comments:

  1. tez uwielbialam grywac w Magie i Miecz. Swojej gry nigdy nie mialam, ale grywalam u znajomych. Napisz jak nowa wersja:)
    ShyJa

    ReplyDelete
  2. uwielbiam gry - a lista ksiazkowa mogla by i byc moja z dziecinstwa:-) - gry nie znam , alr poszukam jak sie nazywa po niem. i tez kupie , jezeli twoja nowa okaze sie fajna- czekam na relacje!

    ReplyDelete
  3. jakiś czas temu Maciek kupił wszystkie części Magii i Miecz z dodatkami, raz nawet udało mi się wygrać :)
    ale to były czasy, kiedy się grało i grało...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pamietasz jak gralysmy?? :) ja zdam relacje z najnowszego wydania wkrotce :) jak sie zarkoslaw wciagnie to moze i dodatki dokupimy.

      Delete