Wednesday 2 October 2013

jak to jest

Jak to jest, ze w magazynach o zyciu na wsi-
wszyscy sa piekni
pieknie ubrani
nosza nie kalosze ale hantery i dzulsy
Wszystko jest czyste, dopasowane, i jak podejrzewam, pachnace
wszystko robia sami
wszystko im sie udaje
Jak to jest, ze....
Siedze z robotka w rece, z mozolem usilujac wykrzesac kwadrat z fioletowej, brzydkiej welny. Siedze i mysle, mysle, mysle.
Jak to jest, ze....i juz sama nie wiem, bo gubie oczka, gubie mysli, gubie siebie gdzies po drodze.
Maes Howe jest wyjechane w kosmos, jak to sie mowilo za czasow mlodosci. Ale....Orkady sa takie szkockie....Nie skradly mojej duszy jak Szetlandy.
Jak to jest, ze wyspy ktore maja swoja sage, Katedre sw Magnusa z Biblia po Norwesku, gdzie ludzie organizuja Dzien Norweski co roku sa o wiele mniej Skandynawskie niz Szetlandy, ktore maja flage zblizona do szkockiej, nie maja swojej sagi a ludzkosc mowi dialektem zblizonym do regionu w ktorym ja mieszkam...
W domu pachnie kiszona kapusta, za oknem wiatr wygina drzewka, sasiedzi ktorzy sie wprowadzili kolo nas tez nie maja firanek....
Wciaz przetrawiam znaczenie wydarzen na Orkadach. Wciaz mysle, i mysle-
jak to jest......
Pazdziernik. Ja kocham jesien. W pazdzierniku urodzila sie moja coreczka. Jest Halloween.
Jak to jest?

4 comments:

  1. Bo jesień jest piękna. A Ty kochana rozkwitaj w środku i na zewnątrz, Nie wierz czarnym marom, patrz tylko na te jasne duchy. Te, które z Tobą kwaszą kapustę i pieką serniki.

    ReplyDelete
  2. magazyny i telewizja wypaczają rzeczywistość. A w życiu jest jak jest - raz gorzej, raz lepiej. I dobrze. Dobrze jest szukać tego lepiej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chodzil mi po glowie Myslovitz. I nawet kiedy bede sam nie zmienie sie to nie moj swiat, przede mna droga ktora znam ktora ja wybralem SAM. te wybory mnie przerazaja,

      Delete